Calator prin viata

ideepentruafise

Mi-a zis cineva ca viata este o carte iar cei care nu calatoresc citesc doar o singura pagina.

Frumos spus si perfect adevarat. Inainte de-a incepe sa cutreier prin lumea-ntreaga nici nu ma gandeam cate orizonturi mi se vor deschide, cate lucruri noi voi invata despre istorie si civilizatie, despre natura umana. Chestiuni inimaginabile despre dor, bunatate, arta. Si iubire. Si despre mine.

Stam “la gura sobei” si zambim aducandu-ne aminte: “Mai stii cand am mers la Fortul din Agra, India, si-am stat minute-n sir uitandu-ne la Taj Mahal. Fix din locul de unde Shah Jahan il privea cu gandul la sotia lui care murise…”. Sau “dar iti aduci aminte cand am mers la Marea Bariera de corali de langa Australia prima data la snorkeling si cand am bagat capul in apa…era un rechin mai mic sub noi…”. “Dar tu mai stii cand ne plimbam de mana in lung si-n latul Beale Street din Memphis? Uite, uite, aici chiar au cantat la un moment dat Muddy Waters si Howlin Wolf…”.

Trebuie sa stie fiecare ca planificarea din timp a unei excursii aduce cu sine costuri rezonabile. Nu trebuie sa fii nabab ca sa ajungi in State sau in Africa.

Nu scriu toate astea ca sa trag vreo concluzie. Doar ca realizez ca pe masura ce stau prea mult locului, acasa, parca mi se aseaza un val de negura peste ratiune. Privind imprejur, n-ai cum sa nu realizezi micimea unora, ambitiile prostesti, autointitularea, rautatea. E aproape imposibil sa le faci fata, parca te ofilesti. Ca o floare fara apa. Si de fiecare data cand revin am un sentiment de ciuda, pentru ca romanii stiu foarte bine sa se poarte urat unii cu altii si sa-si planga de mila. Contemporaneitatea e urata si in alta locuri, v-o spun eu.

Ia hai sa ne punem un zambet adevarat, ne-occidental, pe chip, sa ne sprijinim si sa ne bucuram ca traim impreuna intr-o tara minunata, sa daruim inainte sa (ne) pretindem! Caci niciunuia nu i se cuvine ceva.

Exista locuri in lumea noastra unde oamenii au atat de putin si au nevoie de si mai putin ca sa zambeasca in fiecare zi, sa cante, sa danseze si sa se bucure. Sa contemple viata si sa se iubeasca.

Sa fii, mai, nu sa ai!

Leave a Reply

